Vizitka Google Moja Firma – optimalizácia

Vizitka Google Moja Firma – optimalizácia

Optimalizácia vizitky Google Moja Firma

Vizitka Google Moja Firma je bezplatný nástroj, ktorý otvára dvere internetu pre majiteľov firiem. Je to jeden z najjednoduchších spôsobov, ako získať návštevnosť a osloviť potenciálnych zákazníkov. O tom, ako si založiť vizitku Google Moja Firma som písal v predchádzajúcom článku. V tomto príspevku budem hovoriť o správe vytvoreného profilu, čo je optimalizácia vizitky v Mapách Google.

1. Vytvorte si alebo nahláste svoj firemný profil

Ak chcete začať optimalizovať hneď na začiatku, musíte si vytvoriť firemný profil na Googli alebo oň požiadať v paneli Google Moja Firma. Kliknite na položku Spravovať teraz a prihláste sa do svojho účtu v službe Google. Ak už máte práva na svoj firemný profil na Googli, pred vami sa zobrazí panel správy.

Ak nie, zobrazí sa možnosť vyhľadávať a spravovať spoločnosť v Mapách Google. Do vyhľadávacieho poľa zadajte názov spoločnosti. Ak sa zobrazí v rozbaľovacej ponuke, kliknite na názov spoločnosti a požiadajte o profil. V opačnom prípade vyberte možnosť vytvoriť si novú firmu a postupujte podľa môjho sprievodcu: Ako založiť vizitku Google Moja Firma.

2. Nastavte kategórie vašej firmy

Kategórie označujú, čím je vaša firma, nie to, aké služby ponúka alebo čo predáva. Na samom začiatku si vyberte základnú kategóriu, ktorá najlepšie definuje vašu spoločnosť ako celok, nie jej produkty alebo služby. Takže ak ste kozmetička, vyberte si „Salón krásy". Je to presný výsledok bez ohľadu na to, či vaši potenciálni zákazníci budú hľadať vizážistu alebo nechtového stylistu.

Ak chcete pridať ďalšie kategórie, urobte tak len vtedy, ak chcete informovať potenciálnych zákazníkov o službách, ktoré rozširujú základnú kategóriu. Napríklad, ak je vašou hlavnou kategóriou „Salón krásy", ale robíte aj „Permanentný mejkap", potom stojí za to pridať takéto informácie.

3. Vyberte si typ vašej spoločnosti

Stojí za to vedieť, že Google rozdeľuje spoločnosti do troch typov:

  • kamenné - to sú tie, ktoré sú k dispozícii zákazníkom len na danej adrese. Patria medzi ne kaderníctva alebo obchody.

  • nestacionárne - to sú spoločnosti, ktoré poskytujú služby u zákazníka. Medzi ne môžeme zaradiť inštalatérov, upratovacie služby alebo mobilné kozmetičky.

  • hybridné - obsluha zákazníkov na adrese, ako aj na inom mieste určenom zákazníkom. Skvelým príkladom sú foto salóny a pizzerie.

Vo vizitke Google Moja Firma budete mať možnosť pridať polohu alebo zrušiť túto funkciu. Potom sa vaša adresa nezobrazí vo výsledkoch vyhľadávania, a preto neovplyvní miestne umiestnenie záznamu Google.

4. Pridajte pracovnú dobu:

Mapy Google tiež zobrazujú hodiny, kedy je firma otvorená a kedy je zatvorená. Preto je dôležité, aby ste vy ako vlastník vizitky Google Moja firma uviedli svoje pracovné hodiny. Samozrejme, znie to dosť triviálne, ale existuje veľa firemných profilov bez týchto relevantných informácií.

Ak chcete pridať otváracie hodiny na paneli Google, prejdite do záložky „Informácie“ a potom na položku „Hodiny“. Vyberte dni, počas ktorých máte otvorené, a potom pridajte hodiny, kedy máte otvorené a zatvorené.

5. Nastavenie hodín počas sviatkov

Je veľmi dôležité informovať zákazníkov o otvorení alebo zatvorení spoločnosti počas rôznych typov sviatkov. Riešením v tejto situácii je pridanie „vlastných otváracích hodín". Aj keď sú vaše hodiny počas sviatkov rovnaké ako bežné, mali by ste ich potvrdiť. Ak tak neurobíte, potenciálnym zákazníkom, ktorí niečo hľadajú počas sviatkov sa môže v zázname zobraziť upozornenie.

6. Pridajte kontaktné údaje

Stojí za to pridať adresu webovej stránky a telefónne číslo do záložky „Informácie". To je veľmi dôležité z pohľadu potenciálneho zákazníka. Iba ak nemáte webovú stránku alebo nechcete, aby vás zákazníci kontaktovali telefonicky, ponechajte jedno pole prázdne. V opačnom prípade vás zákazníci po nájdení vo výsledkoch vyhľadávania nebudú môcť žiadnym spôsobom kontaktovať.

7. Pridajte fotografie

Spoločnosti s fotografiami dostávajú oveľa viac otázok, ako sa k nim zákazníci dostanú, viac kliknutí na telefón a presmerovaní na webovú stránku ako tie bez fotografií. Vlastné pridanie fotografií pomáha zabezpečiť, aby váš záznam vyzeral čo najlepšie a vynikol vo výsledkoch vyhľadávania. Vo vizitke Google Moja Firma môžete umiestniť:

  • logo,

  • titulnú fotografiu,

  • exteriérovú fotografiu,

  • interiérovú fotografiu,

  • produktové fotografie,

  • fotografie počas práce,

  • fotografie tímu.

Stojí za zmienku, že čím viac ich je, tým lepšie. Nemusíte však pridávať hneď viac fotografií, ako máte na webových stránkach. Začnite so základnými a postupom času pridávajte ďalšie.

8. Pridanie produktov a služieb

V súčasnosti vám Google dáva možnosť pridať produkty a služby do panelu, čo samozrejme stojí za to využiť. Takéto riešenie pozitívne ovplyvní umiestnenie vizitky Google a zobrazenie vášho profilu v ešte relevantnejších výsledkoch vyhľadávania.

Príkladom je spoločnosť nášho klienta, ktorý vo svojej vizitke uvádza produkty, ktoré ponúka.

Nezabudnite pridať všetky informácie o ​svojich produktoch a službách, ako je názov, cena, kategória, popis a odkaz na produkt alebo službu na vašich webových stránkach. Môžete tiež kopírovať a vložiť opisy z vašich webových stránok. Na tom nie je nič zlé a nespôsobí to problémy s duplicitným obsahom.

9. Získavajte pravdivé recenzie

Recenzie o spoločnosti, ktoré sú na vizitke Google Moja Firma, sú cenným zdrojom informácií pre potenciálnych zákazníkov. Stojí za to zabezpečiť, aby išlo o vysoko kvalitnú pozitívnu spätnú väzbu. Pomôžu vám umiestniť vašu vizitku. Pozrite sa, ako získať pozitívne recenzie zákazníkov. Môžete to urobiť aj pomocou vizitky. Je to veľmi užitočné, pretože mnohí zákazníci nevedia, ako zanechať na Googli recenziu. V paneli môžete vytvoriť a zdieľať odkaz na recenziu. Nájdete ho na „Domovskej stránke" v záložke „Získať viac recenzií". Je to jednoduchá taktika, ktorá je predovšetkým v súlade s podmienkami spoločnosti Google.

10. Odpovedajte na otázky

Vo vašej Google vizitke môžu spotrebitelia klásť otázky, ktoré nenašli v informáciách, ktoré ste zdieľali. Mnoho spoločností neodpovedá na tieto otázky, čo nie je dobré riešenie - potenciálni zákazníci môžu mať potom pochybnosti o tom, či vaše podnikanie stále funguje. Preto odporúčam proaktívny prístup k otázkam a odpovediam:

  • Zapnite upozornenia na otázky a odpovede. Získajte ich, keď sa niekto spýta otázku o vašom podnikaní a potom na ňu okamžite odpovedzte. Netrápte sa počtom oznámení. Ak vaše podnikanie nie je veľmi populárna, otázky sa objavia pomerne zriedka. Majte na pamäti, že tieto upozornenia sú predvolene zapnuté, ale je vhodné skontrolovať nastavenia.

 

Zapnutie upozornení na otázky zákazníkov vo vašej vizitke Google Moja firma

 

  • Odpovedzte na najčastejšie otázky vopred - väčšina webových stránok má kartu s často kladenými otázkami a odpoveďami na ne (najčastejšie otázky). Môžete sa na ne opýtať a odpovedať na ne sami vo svojej vizitke Google. Uistite sa, že ste sa prihlásili do toho istého účtu Google, ktorý používate pre Google moja firma, aby boli odpovede označené ako pochádzajúce od vlastníka firmy.

11. Publikujte aktualizácie

Záznamy vo vizitke Google Moja Firma vám umožňujú zdieľať aktualizácie, ponuky a udalosti súvisiace s vašou firmou. Myslite na ne ako na aktualizácie statusu. Tieto položky sa zobrazia v kolotoči v dolnej časti panela vašej vizitky.

11. Vyplňte všetky „iné" polia

Teraz je vaša vizitka pripravená a optimalizovaná, ale stojí za to venovať chvíľu vyplneniu všetkých ostatných polí. Budú sa líšiť v závislosti od zvolenej kategórie - napr. reštaurácie budú môcť pridať menu. Nemusíte ich vypĺňať hneď, stojí za to venovať im pozornosť a nemusíte sa príliš starať o dokončenie optimalizácie vášho záznamu vo vizitke Google.

Spolahliverecenzie.sk a najlepšie vizitky na svete

Recenzie a hodnotenia spoločnosti Google vydané zákazníkmi vo forme hviezdičiek, ktoré sa zobrazujú v službe Google Moja firma, sú jedným z najdôležitejších faktorov pri budovaní SEO. Okrem toho sú vizitky s lepšími hodnoteniami ochotnejšie vyberané používateľmi. Recenzie a vysoké hodnotenia sú overené robotmi Google a dobre vedené vizitky sú odmeňované. Vysoké hodnotenia ovplyvňujú miesto vašej spoločnosti vo výsledkoch vyhľadávania. To je tiež veľmi dôležité pre budovanie miestnej pozície. Zhromažďovanie recenzií má priamy vplyv na viditeľnosť a zisk spoločnosti. Pre mnohé spoločnosti poskytujúce služby a e-shopy je vizitka Google Moja Firma najdôležitejším faktorom podpory podnikania. Preto sa oplatí robiť to profesionálne od samého začiatku.

Optimalizácia vizitky Google Moja Firma - zhrnutie

Nemalo by vám trvať dlhšie ako hodinu, aby ste implementovali väčšinu vyššie uvedených riešení. Keď budete dodržiavať moje pokyny, budete mať dobre optimalizované záznamy vo vizitke Google Moja firma. Mali by ste však stále (aspoň pravidelne) upravovať svoj profil - raz za niekoľko mesiacov by malo stačiť. Majte na pamäti, že váš profil Google sa zobrazuje v miestnych hľadaniach, preto sa postarajte aj o správne kľúčové slová. Mnoho spoločností podceňuje dôležitosť vizitky, pričom práve ona často určuje, či zákazník využije vaše služby alebo nie.